top of page

HOGYAN VÁLASSZUK KI A TÖKÉLETES ESKÜVŐHELYSZÍNT?

Az esküvő egy életre szóló esemény, amelyet minden menyasszony szeretne tökéletesen megtervezni és megvalósítani. Az egyik legfontosabb döntés, amelyet ebben a folyamatban meg kell hozni, az a helyszín kiválasztása. A helyszín nagyban befolyásolja az esküvő hangulatát, stílusát és költségvetését, ezért érdemes alaposan átgondolni és kutatni a lehetőségeket. De hogyan válasszuk ki a legjobb helyszínt az álomesküvőnkhöz? Milyen szempontokat vegyünk figyelembe? És hogyan segíthet nektek ebben egy profi esküvőszervező?


Ebben a cikkben bemutatom, hogy mire kell figyelnünk a helyszín kiválasztásakor, és milyen előnyökkel jár egy esküvőszervező alkalmazása ebben a döntésben. A cikk célja, hogy hasznos információt adjak a menyasszonyoknak, akik szeretnének egy divatos, elegáns és kifinomult esküvőt rendezni, amihez szakember segítségét igénybe veszik. A cikkben a következő pontokat fogom részletezni:

  • Az esküvő időpontja és a várható időjárás

  • Az esküvő stílusa és témája

  • Az esküvő mérete és vendégszáma

  • Az esküvő költségvetése

  • Egyéb tényezők, amelyek meghatározóak lehetnek

  • Hogyan segíthet egy esküvőszervező a helyszín kiválasztásában

Ha érdekel ez a téma, olvasd el a cikket, és kövesd az Instagram oldalamat további tippekért és inspirációért.


Az esküvő időpontja és időjárása

Az első lépés a helyszín kiválasztásakor az, hogy eldöntsük, mikor szeretnénk megtartani az esküvőt. Ez befolyásolhatja, hogy milyen típusú helyszínt válasszunk (pl. beltéri vagy kültéri), és milyen felszerelésre vagy berendezésre lesz szükségünk (pl. sátor, fűtés, világítás stb.). Természetesen nem tudhatjuk előre pontosan, hogy milyen időjárás lesz az esküvő napján, de érdemes tájékozódni az átlagos hőmérsékleti és csapadéki adatokról, valamint az évszakok sajátosságairól.

Ha téli vagy őszi esküvőt tervezünk, akkor valószínűleg beltéri helyszínt fogunk választani, amely meleg és hangulatos. Ilyenkor fontos figyelni arra, hogy a helyszín rendelkezzen megfelelő fűtéssel és szellőztetéssel, valamint elegendő természetes vagy mesterséges fényforrással. Ha kültéri részt is szeretnénk az esküvőn, akkor gondoskodnunk kell arról, hogy legyen sátor vagy más fedett terület, ahol a vendégek megvédhetik magukat az esőtől, a hótól vagy a hidegtől. Ezen kívül érdemes olyan helyszínt választani, amely közel van a szálláshelyekhez, hogy a vendégeknek ne kelljen sokat utazniuk a rossz időben.

Ha tavaszi vagy nyári esküvőt tervezünk, akkor valószínűleg kültéri helyszínt fogunk választani, amely friss és természetes. Ilyenkor fontos figyelni arra, hogy a helyszín rendelkezzen megfelelő árnyékolással és hűtéssel, valamint elegendő vízzel és üdítővel. Ha beltéri részt is szeretnénk az esküvőn, akkor gondoskodnunk kell arról, hogy legyen légkondicionáló vagy ventilátor, ahol a vendégek lehűthetik magukat a melegtől. Az is egy fontos szempont lehet sok Pár számára, hogy a helyszín távol legyen a zajos és forgalmas területektől, így Ti is és a vendégek is élvezhetitek a nyugalmat és a természetet.

Bármilyen időpontot is választunk az esküvőnkre, fontos, hogy legyünk rugalmasak és felkészültek az időjárás változásaira. Ezért mindig legyen egy B tervünk, ha valami nem úgy alakul, ahogy szeretnénk. Például, ha esik az eső, akkor legyen egy beltéri helyiség, ahová átvihetjük a szertartást vagy a fogadást. Ha túl meleg van, akkor legyenek ventilátorok vagy légkondicionálók, amelyekkel lehűthetjük a teret. Ha túl hideg van, akkor legyenek fűtőtestek vagy takarók, amelyekkel felmelegíthetjük a vendégeket. És ha túl sötét van, akkor legyenek lámpák vagy gyertyák, amelyekkel megvilágíthatjuk az esküvőt.

Az időjárás mellett figyelembe kell vennünk azt is, hogy milyen napot választunk az esküvőre. Általában a hétvégi napok (péntek, szombat, vasárnap) népszerűbbek és drágábbak, mint a hétköznapi napok (hétfőtől csütörtökig). Ha spórolni szeretnénk a helyszín költségén, akkor érdemes megfontolni egy hétköznapi napot. Viszont ebben az esetben figyelnünk kell arra, hogy ez ne okozzon problémát a vendégeinknek, akik esetleg dolgoznak vagy tanulnak. Ha ragaszkodunk egy hétvégi naphoz, akkor érdemes minél hamarabb lefoglalni a helyszínt, mert nagy az esélye, hogy mások is érdeklődnek iránta. Ezen kívül célszerű azt is figyelembe venni, hogy milyen események vagy ünnepek esnek a kiválasztott napra, mert ezek befolyásolhatják a helyszín elérhetőségét, árát és forgalmát.


Az esküvő stílusa és témája

A második lépés a helyszín kiválasztásakor az, hogy eldöntsük, milyen stílusú és témájú esküvőt szeretnénk rendezni. Ez meghatározza, hogy milyen hangulatot és atmoszférát szeretnénk teremteni az esküvőn. A stílus és a téma kifejezi a személyiségünket, az ízlésünket, az értékeinket és a kapcsolatunkat. Ezért fontos, hogy olyan helyszínt válasszunk, amely illeszkedik az esküvőnk arculatához és üzenetéhez.

A stílus és a téma kiválasztásához érdemes inspirációt gyűjteni különböző forrásokból, például magazinokból, internetes oldalakból, filmekből vagy akár a saját életünkből. Lehet, hogy már van egy konkrét elképzelésünk arról, hogy milyen esküvőt szeretnénk vagy lehet, hogy még csak keresgélünk a lehetőségek között. Mindenesetre fontos, hogy legyünk nyitottak és kreatívak, és ne féljünk kipróbálni új dolgokat vagy kombinálni különböző elemeket.

Az esküvő stílusa és témája alapján választhatunk olyan helyszíneket, amelyek megfelelnek a kívánt hangulatnak és atmoszférának. Például:

  • Ha romantikus esküvőt szeretnénk, akkor választhatunk olyan helyszíneket, amelyek bájosak, meghitték és gyönyörűek. Ilyen lehet például egy kastély, egy vidéki ház, egy szőlőültetvény vagy egy virágos kert.

  • Ha vintage esküvőt szeretnénk, akkor választhatunk olyan helyszíneket, amelyek nosztalgikusak, elegánsak és stílusosak. Ilyen lehet például egy régi épület, egy múzeum, egy antikvárium.

  • Ha modern esküvőt szeretnénk, akkor választhatunk olyan helyszíneket, amelyek trendik, letisztultak és innovatívak. Ilyen lehet például egy elegáns szálloda, egy galéria, egy tetőterasz vagy egy ipari csarnok.

  • Ha bohém esküvőt szeretnénk, akkor választhatunk olyan helyszíneket, amelyek laza, színes és kreatív stílust képviselnek. Ilyen lehet például egy tengerpart, egy erdő, egy kemping vagy egy művészeti stúdió.



Az esküvő mérete és vendégszáma

A harmadik lépés a helyszín kiválasztásakor az, hogy eldöntsük, mekkora esküvőt szeretnénk rendezni, és hány vendéget szeretnénk meghívni. Ez befolyásolja, hogy mennyi helyre van szükségünk az esküvőn, és milyen elrendezést választunk (pl. asztalok, székek, táncparkett, zenekarnak színpad, stb.). A méret és a vendégszám kiválasztásához érdemes figyelembe venni a következő tényezőket:

  • A költségvetés: Általában minél nagyobb az esküvő, annál többe kerül. Ezért fontos, hogy meghatározzuk, hogy mennyit tudunk és akarunk költeni az esküvőre, és ennek megfelelően alakítsuk ki a vendéglistát. Ha spórolni szeretnénk, akkor érdemes csökkenteni a vendégszámot, és csak a legfontosabb embereket meghívni. Ha viszont nagyvonalúak szeretnénk lenni, akkor érdemes bővíteni a vendéglistát, és mindenkit meghívni, akivel szívesen osztanánk meg ezt a napot.

  • A kapcsolatok: A vendéglista összeállításakor fontos, hogy figyelembe vegyük a kapcsolatainkat a meghívottakkal. Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor valakit akár munka vagy családi okok miatt illik meghívni az esküvőre, de én azt szoktam javasolni a Pároknak, hogy olyan családtagokat, barátokat, munkatársakat, ismerősöket hívjanak meg elsősorban, akikkel valóban szeretnének együtt ünnepelni életük együtt legfontosabb napján és szeretnék, hogy Ők is osztozzanak a Pár legboldogabb pillanatiban. Semmiképp nem javasolt olyan emberek meghívása, akikkel rossz a viszonyunk, vagy akik zavarnák az esküvő hangulatát.

  • A helyszín: A vendéglista összeállításakor fontos, hogy figyelembe vegyük a helyszín adottságait is. Nem mindegy, hogy mennyi hely van az esküvőn, és hogyan lehet elhelyezni a vendégeket. Például, ha egy kis termet választunk, akkor nem hívhatunk meg túl sok embert, mert zsúfolttá és kellemetlenné válhat az esküvő. Ha viszont egy nagy termet választunk, akkor nem hívhatunk meg túl kevés embert, mert üressé és hideggé válhat az esküvő. Ezért fontos, hogy megbecsüljük a vendégszámot, és olyan helyszínt válasszunk, amely elég tágas és kényelmes, de nem túl nagy vagy üres.

A méret és a vendégszám mellett figyelembe kell vennünk azt is, hogy milyen elrendezést választunk az esküvőre. Ez befolyásolja azt is, hogy hogyan kommunikálnak és interakcióba lépnek-e a vendégek egymással és velünk. Például, ha asztalokat és székeket használunk, akkor fontos, hogy jól kiosszuk a helyeket, és olyan embereket ültessünk egymás mellé, akik jól kijönnek egymással, vagy akiket szeretnénk megismertetni egymással. Ha viszont táncparkettet használunk, akkor fontos, hogy legyen elég hely a táncolásra, esetleges előadásokra. Szintén vegyük figyelembe, hogy legyen hely a szertartásra, a fogadásra, a tortavágásra, és egyéb programokra.


Az esküvő költségvetése

A negyedik lépés a helyszín kiválasztásakor az, hogy eldöntsük, mennyit tudunk és akarunk költeni a helyszínre. Ez befolyásolja, hogy milyen szolgáltatásokat és extrákat tudunk igénybe venni (pl. catering, italok, parkolás, személyzet, stb.). A költségvetés meghatározásához érdemes figyelembe venni a következő tényezőket:

  • A piaci árak: Általában minél népszerűbb és minőségibb egy helyszín, annál drágább. Ezért fontos, hogy tájékozódjunk a piaci árakról, és összehasonlítsuk a különböző lehetőségeket. Nem csak a bérleti díjat kell figyelembe vennünk, hanem az egyéb költségeket is, például az áfát, a takarítást, az biztosítást, a ruhatárat, a fénytechnikát, stb. Ha spórolni szeretnénk, akkor érdemes megfontolni olyan helyszíneket, amelyek olcsóbbak, de mégis megfelelnek az igényeinknek. Például egy közeli vagy kevésbé ismert helyszín, egy hétköznapi nap vagy egy rövidebb időtartam.

  • A csomagajánlatok: Általában minél több szolgáltatást és extrát szeretnénk igénybe venni a helyszínen, annál drágább. Ezért fontos, hogy eldöntsük, hogy mire van szükségünk és mire nincs. Nem minden esetben éri meg mindent a helyszíntől rendelni, mert lehet, hogy máshol olcsóbban vagy jobban megkapjuk. Például, ha van saját catering szolgáltatónk vagy DJ-nk, akkor nem kell fizetnünk ezekért a helyszínnek. Viszont, ha nincs saját catering szolgáltatónk vagy DJ-nk, akkor érdemes megfontolni olyan csomagajánlatokat, amelyek tartalmazzák ezeket a szolgáltatásokat.

  • A tárgyalási képesség: Általában minél jobban tudunk tárgyalni a helyszín tulajdonosával vagy menedzserével, annál jobb árat és feltételeket kaphatunk. Ezért fontos, hogy legyünk ügyesek és határozottak a tárgyalás során. Nem kell elfogadnunk az első ajánlatot, amit kapunk, hanem próbáljunk meg alkudni vagy alternatívákat felvetni. Például, ha hosszabb időre béreljük a helyszínt, akkor kérhetünk kedvezményt vagy extra szolgáltatást, mint például a ruhatár, a hangosítás vagy a takarítás. Ha viszont rövidebb időre béreljük a helyszínt, akkor kérhetünk rugalmasabb időbeosztást vagy lemondási feltételeket. Amennyiben több szolgáltatást vagy extrát szeretnénk igénybe venni a helyszíntől, akkor kérhetünk csomagajánlatot vagy egyedi ajánlatot.


Egyéb tényezők, amelyek fontosak lehetnek

  • Amennyiben vidéki esküvőt terveztek vagy sok külföldi vendéget vártok, érdemes utánajárni, hogy akár a helyszínnek vagy a helyszínhez közel van-e megfelelő mennyiségű szálláshely és azok milyen minőséget képviselnek.

  • Számos olyan esküvői helyszín van, amelyek hétvégre csak abban az esetben foglalhatóak le, amennyiben minimum 2-3 napra kibérlitek. Ezen természetesen jelentősen befolyásolja a költségvetést is, így erre mindenképp érdemes rákérdezni.

  • Ha lesz mozgáskorlátozott vendég az esküvőtökön, mindenképp vegyétek figyelembe, hogy neki/nekik hogyan közelíthető meg a helyszín, ott milyen lehetőségeik vannak (közlekedés a különböző események között, mozgáskorlátozott mosdó, stb.).

  • Parkolás: bizony ez is egy sarkalatos pont, fontos megnézni, hogy akár a helyszínnek vagy a közvetlen közelben van-e megfelelő számú parkolóhely. Ez nem csak a vendégek, de a szolgáltatók számára is kulcsfontosságú, hiszen a legtöbb esetben külsős szolgáltató nyújtja a hang- és fénytechnikát, a dekorációt, esetleg a bútorokat vagy akár a cateringet, tortát is. Nekik is fontos, hogy könnyen meg tudják közelíteni a helyszínt és ki tudjanak pakolni a kocsikból.

  • Catering: bármennyire is tetszik egy helyszín, amennyiben kizárólagos catering céggel vagy saját konyhával dolgoznak, nagyon-nagyon fontos utánajárni, hogy milyen tapasztalatok vannak az étellel kapcsolatban. Menü kóstolására sok esetben már csak a szerződéskötés után van lehetőség, így ha akkor derül ki, hogy nem megfelelő minőséget képviselnek, sajnos az már nagyon késő. Ezen nagyon sok múlhat az esküvő napján is, hiszen senki nem szeretné, hogy Ti vagy a vendégek rossz szájízzel távozzanak, ezért nem győzöm hangsúlyozni ennek a fontosságát!



Hogyan segíthet egy esküvőszervező a helyszín kiválasztásában?

  • A negyedik lépés után már nagyjából tudjuk, hogy milyen helyszínt szeretnénk az esküvőnkre, és mennyit tudunk rá költeni. De hogyan találjuk meg a legjobb ajánlatot, és hogyan foglaljuk le a kívánt időpontra? És hogyan biztosítsuk, hogy minden rendben legyen az esküvő napján? Erre a kérdésre a válasz egyszerű: egy tapasztalt esküvőszervező segítségével.

  • Egy esküvőszervező nem csak egy szolgáltató, hanem egy barát és egy tanácsadó is, aki figyel rád, megérti az igényeidet és az elképzeléseidet, és segít neked megvalósítani az álomesküvődet. Egy esküvőszervező rendelkezik a szükséges tapasztalattal, szakértelemmel, kapcsolatokkal és referenciákkal, amelyekkel könnyebben megtalálhatod és lefoglalhatod a tökéletes helyszínt. Megkönnyíti neked a helyszín kiválasztását, mert elvégzi helyetted a kutatást, az összehasonlítást, az ellenőrzést és a lefoglalást. Segít neked abban is, hogy ne felejts el semmilyen fontos részletet vagy lépést, amely befolyásolhatja a helyszín használatát, emlékeztet a fizetési határidőkre is. Egy esküvőszervező megszabadít téged a felesleges stressztől és aggódástól, amelyekkel járhat a helyszín kiválasztása, így több időd és energiád marad más fontos dolgokra az esküvő előkészítése során. Mindig a rendelkezésetekre áll, ha kérdésetek vagy problémátok van a helyszínnel kapcsolatban, és segít nektek megoldani az esetleges konfliktusokat vagy nehézségeket. Egy esküvőszervező mellett biztonságban érezhetitek magatokat, hogy minden rendben lesz az esküvő napján.

  • Egy esküvőszervező alkalmazása nem csak előnyös, hanem gazdaságos is. Egy esküvőszervező ugyanis nem csak költséget jelent, hanem megtakarítást is, hiszen Ő az, aki ismeri a piaci árakat, és tudja, hogy hol és hogyan lehet spórolni vagy alkudni. Sok esetben kap a helyszínektől (és egyéb szolgáltatóktól is) olyan csomagajánlatokat vagy kedvezményeket, amelyekkel a végösszeg kedvezőbb lesz vagy akár extra szolgáltatást is kaphattok mindenféle plusz kiadás nélkül.

bottom of page